Ketik sini akan bantu Blog ini

Seyogia

☼ ◙ ☼ ◙ ☼ ◙ Resah lebih kepada situs yang menemukan nilai diri Penyair iDANRADZi... ianya sekadar isu sisi bagi memeriah situs utama yang telah lama berkembang... terselit pelbagai makna yang nyata & tersembunyi. ☼ ◙ ☼ ◙ ☼ ◙... Resah lebih kepada situs yang menemukan nilai diri Penyair iDANRADZi

Isnin, 21 Julai 2014

PUTIN ooo PUTIN


Malaysia Third Force Third Way:

Maklumat sumber ini saya terima melalui e-mel dari sahabatku yang baru letak jawatan serta telah pun berhijrah ke Berlin. Katanya jika Amerika benar-benar ingin cetuskan perang dengan Rusia harap-harap biarlah sebelum Amerika ingin mencampuri hal Rusia atau ingin benar-benar berperang.
Sila ambil kira faktor-faktor dalam e-mel ini. Perkongsian maklumat hanya untuk pengetahuan umum sahaja.
RUSSIA VS Amerika

Melihat data di atas agak-agaklah Amerika ada berani nak cetuskan perang dengan kuasa besar Asia! Walaubagaimana pun Amerika berjaya mencetuskan keadaan di mana RUSIA tertekan, sesiapa sahaja boleh gelar diri mereka pro-russia dan dalam senyap-senyap mencerobohi serta melepaskan " PELURU BERPANDU" milik Rusia atau Ukraine, mana perginya pakar-pakar selidik dalam hal ini?
Nasihat sahabatku dalam e-mel itu membuka mata aku serta ia perlu berfikir satu langkah ke depan sebelum membuat keputusan atau pertuduhan melulu. Walaubagaimana pun Malaysia telah dijadikan kambing hitam agar kuasa besar barat, seperti Amerika dan sekutunya serta boleh mengheret United Nation serta sekutunya masuk Ukraine.

Kita dijadikan kambing hitam agar "mereka" boleh mengheret sekutunya dan mencetuskan perang atau memburukan RUSIA di mata dunia? Kan ini cara cara mudah? Katanya anda bijak menilai. Sekian.

Malaysia Third Force Third Way:

What fears United States most ??? Apa amat menakutkan Amerika??? Dalam persidangan forum ekonomi dunia Vladimir Putin berkongsi perancangan beliau dengan dunia luar. Beliau ingin menubuhkan satu rangkaian tentera dan ekonomi di antara Rusia, India, China dan Europah. Untuk membentuk satu kuasa besar dalam ketenteraan dan ekonomi agar negara-negara Asia lain serta Europah tidak bergantung kepada kuasa besar iaitu Amerika. Agar Asia tidak dijadikan mangsa ekomomi dan sebagainya.

Asia akan dibantu, dianggotai oleh Rusia, india, China serta Europah dan menjamin masa depan negara-negara kecil saia. Vladimir Putin mempunyai kebijaksana serta pengaruh kuat dari rakan dagangnya China dan India.

Untuk pengetahuan anda semua Europah bergantung kepada Rusia dalam sektor minyak dan gas. Ekonomi China, India serta Europah memerlukan rakan dagang seperti Rusia.

Adakah Asia perlu bergantung, ikuti telunjuk Amerika ?

Message Vladimir Putin di persidangan forum ekonomi dunia membuka mata banyak negara-negara Asia. Amerika risau jika Rusia berjaya mempengaruhi China, India, Jepun, Korea Selatan, Singapura, Australia dan Rusia rakan besarnya akan menjadi kuasa tentera dan ekonomi ditakluki oleh Rusia.

Dalam hal ini Amerika hilang kuasanya dan tidak boleh mencetuskan atau memperdayakan mana-mana negara berperang sesama sendiri. Sila renungkan kata-kata saya di atas. Asia, Europe and middle east as brotherhood.

Malaysia Third Force Third Way:
Conspiracy? Sabotage? Or whatever similar to this

Siapa dalang kali ini? Amerika? Orang kita terlibat kali ini juga? Adakah ini akan menarik perhatian dunia alih dari isu Gaza? Atau ingin mencalar, memburukan Rusia di mata dunia?

Amerika menguji kesabaran Rusia dengan menjadikan kita sebagai kambing hitam?

Ukraine menjadi perhatian dunia sekarang, Amerika gertak, tidak berani mencampuri dalam hal Ukraine, sekarang ada alasannya?

Adakah Amerika marah dengan kata-kata teguran Vladimir Putin tempoh hari dalam persidangan memberi teguran kepada barat agar berhentikan peperangan di Timur Tengah?

Tak berani maka jadikan orang lain kambing hitam ?

Harap-harap orang kita tidak terlibat dalam hal ini seperti isu mh370 yang menjadi misteri! Tergamakkah jika orang kita terlibat kali ini!

Dalam sejarah dunia Amerika merupakan satu negara di dunia penuh dengan pelbagai consipracy terhebat dan terbesar di mana mencetuskan dua atau lebih negara berperang malah insiden 9/11 pun ramai pakar mengatakan itu kerja Amerika sendiri!!!

Nasihat: jika tidak berani berdepan dengan beruang jangan jadikan orang lain sebagai kambing hitam!



Idanradzi Kct:

Cer fikirkan... Siapa yang bekalkan peluru berpandu kepada Ukraine... jangan kata Ukraine tak ada peluru berpandu, mereka ada mengikut maklumat tak kurang dari 60 buah... Bukan Rusia sahaja yang ada... puak Pemisah Pro Rusia tak ada apa-apa kuasa dalam pergolakan ini; sekadar penjenayah yang dibantu oleh Rusia.

Satu lagi cer fikirkan siapa pula yang beli kapal selam dengan Rusia... ini pun satu hal... takkan Rusia ni rakan niaga negara kita sampai hati nak bedil MH17 sedangkan Rusia ada hubungan ekonomi yang kukuh dengan kita. Ini pun perlu difikirkan....

adoi Putin ooo Putin... takkanlah awak kejam sangat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan