Ketik sini akan bantu Blog ini

Seyogia

☼ ◙ ☼ ◙ ☼ ◙ Resah lebih kepada situs yang menemukan nilai diri Penyair iDANRADZi... ianya sekadar isu sisi bagi memeriah situs utama yang telah lama berkembang... terselit pelbagai makna yang nyata & tersembunyi. ☼ ◙ ☼ ◙ ☼ ◙... Resah lebih kepada situs yang menemukan nilai diri Penyair iDANRADZi

Khamis, 24 April 2014

Nelydia Senrose Mengaku Aksi Mesra Bersama Sharnaaz Keterlaluan

Walaupun ada dikalangan anda yang tidak berapa mengikuti drama fenomena 'Bukan Kerana Aku Tak Cinta' (BKATC), tapi setidak-tidaknya anda pasti tahu atau pernah terbaca laporan media mengenai kontroversi gambar sedutan babak-babak intim dua teraju utamanya iaitu Nelydia Senrose yang memengang watak Mastura dan Sharnaaz Ahmad yang menghidupkan watak Jebat.

Menurut heroinnya, Nelydia, mengakui ada beberapa babak lakonannya bersama Sharnaaz yang agak keterlaluan. Namun sebagai pelakon, mereka bersikap profesional dan hanya mahu memberikan lakonan yang terbaik. Selain, memenuhi tuntutan watak sepertimana yang tertulis dalam novel asalnya.


"Saya akui ada babak romantis lakonan kami yang agak keterlaluan. Tapi itu kehendak novel. Kami dah berikan lakonan yang terbaik", katanya ketika ditemui pada majlis tayangan episod akhir 'Bukan Kerana Aku Tak Cinta' bertempat di Red Carpet Avenue @ Encorp Strand Mall, Kota Damansara, malam tadi.

Sejak bermula episod pertama lagi, Sharnaaz kerap memuat naik gambar-gambar sedutan babak romantis dan intim Jebat dan Mastura. Ditambah pula dengan kapsyen penuh makna dan memberi maksud mendalam seolah-olah mereka pasangan bercinta yang sebenar. Lantas aksi lakonan mereka berdua seperti yang ditunjukan pada gabar-gambar itu mendapat komen positif malah ramai peminat drama tempatan yang menyukainya.

Tak kurang juga komen negatif peminat yang menganggap adegan mereka itu keterlaluan dan tidak sesuai untuk tontonan umum. Bahkan kekasih Nelydia sendiri iaitu pelakon dan pengacara Qi Razali pernah meluahkan rasa bengang dan cemburu terhadap Sharnaaz kerana didakwa sengaja 'menayangkan' momen-momen romantis bersama kekasih hatinya.

Tambah Nelydia lagi, selepas berbulan membawakan watak Mastura, dia bagaimanapun sedih apabila drama itu telah pun sampai ke penghujung episod. Namun dia gembira kerana karya yang diadaptasi dari novel nukilan E-Man Sufi itu mendapat sambutan hangat daripada para penonton.

Mengimbas sedikit pengalaman sepanjang pengambaran, Nelydia berkata ada satu babak yang membuatkan dia berasa segan dengan diri sendiri. Misalnya babak dia perlu bercakap dengan bayi di dalam perutnya.

"Babak masa saya mengandung dan bercakap dengan bayi saya sendiri, itu babak paling buat saya rasa segan dengan diri sendiri. Babak tu pun banyak kali take. Saya memang tak tahu kenapa saya rasa sangat jangal dan malu nak lakonkan babak tu. Cara saya atasi perasaan segan itu dengan cara saya gelak puas-puas dulu lepas tu baru saya masuk set sebagai Mastura.

"Selain tu babak yang paling akan menjadi ingatan saya ilaha babak-babak nostalgia yang sangat dekat dengan pembaca-pembaca novel bagi drama ini seperti babak masuk hospital dan babak terjun kolam", katanya.

'BKATC' mengisahkan kehidupan seorang lelaki kataris bernama Jebat lakonan Sharnaaz, berdarah campuran Melayu dan Cina yang berubah daripada jalan hitam kepada kehidupan yang semakin baik. Jebat jatuh cinta dengan seorang wanita bernama Matura lakonan Nelydia selepas tekad berhijrah mendalami agama Islam. Pelbagai konflik terjadi yang menjadi halangan percintaan mereka.

Diarahkan oleh Jamal Khan, drama ini turut dibintangi barisan pelakon seperti Iqram Dinzly, datuk Jalaluddin Hassan, Lisdawati, Chew Kin Wah, Adeline Tsen dan Tony Eusoff. Sebanyak 60 episod, ia telah disiarkan sejak 9 Disember 2013.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan