Ketik sini akan bantu Blog ini

Seyogia

☼ ◙ ☼ ◙ ☼ ◙ Resah lebih kepada situs yang menemukan nilai diri Penyair iDANRADZi... ianya sekadar isu sisi bagi memeriah situs utama yang telah lama berkembang... terselit pelbagai makna yang nyata & tersembunyi. ☼ ◙ ☼ ◙ ☼ ◙... Resah lebih kepada situs yang menemukan nilai diri Penyair iDANRADZi

Jumaat, 22 Ogos 2014

Sepasang kekasih kemalangan hancur berkecai selepas mencabar TUHAN

couplecabar
WAHAI hamba Allah, janganlah kamu mencabar TUHANmu!!
Berita : Sep 18 Wed 11:31 **
SANI MOHD NOOH: *Ini suatu kisah benar~ (kejadian di tempat saya- Johor. Tmpt & nama-nama terlibat tak perlulah ditulis di sini..)

Penangan mencabar Allah!

Sepasang couple, dinasihat oleh keluarga & kawan-kawan  agar jangan suka buat maksiat.. Semua nasihat hanya dibalas dengan kata-kata  perli oleh mereka berdua..

Nak jadi cerita semalam.. Terluncur kata-kata dari mereka berdua, “Kalau Tuhan berani, meh kita jumpa.. Tenguk siapa lagi kuat ! ” Sambil ketawa. Kedua-duanya gelak..

Kira-kira jam 11.30 malam (tanggal 16Sept 2013), mereka berdua berkenderaankan motosikal memecut laju di highway tepi kampung kami. Tiba-tiba berdentum bunyi accident. Kedua-dua pasangan itu terpelusok didapati terpelosok ke bawah lori 16 tayar.

Menurut saksi, mereka cuba memotong tapi ada kereta bergerak perlahan di depan, lalu terbabas ke lori semula, tak dapat dielak lagi..

Apa yang terjadi kpd mereka?

Kedua-duanya digelek hancur oleh lori yang sarat dengan muatannya itu..

Menurut saksi , tidak ada satu bahagian dari badan kedua-dua yang tidak hancur. Yang dapat dicam hanya 4 batang tulang (kaki) yang dagingnya telah tiada langsung, bagai dikikis habis..

Bomba yg mengutip mayat-mayat itu hanya dapat mengutip sisa-sisa itu dengan penyodok sahaja. Oleh kerana mayat-mayat, mati berasingan, maka dapatlah diasingkan jugak antara keduanya..

Di hospital, kedua-dua mayat dimandikan dalam tapis, bagai membasuh daging cincang (daging tetel ?), tiada jalan lain.

Mayat itu kmdian dikafan bagai mengulung ‘kueh popia’ & dikerandakan. Kepada keluarga masing2-masing dipesan supaya jgn dibuka lagi keranda itu..

Maka siang tadi (17Sept 2013), telah ditanam hamba-hamba Allah yang sombong itu.. Hamba-hamba yang begitu berani mencabar Allah !

Apakah nasib mereka malam ini wahai kawan-kawanku !?

*Wahai saudara2 ku, wahai hamba2 Allah, ambillah pengajaran dari kejadian ini..(!)

Na’uzubbillah! Inilah balasanNYA ..cash di dunia..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan