Ketik sini akan bantu Blog ini

Seyogia

☼ ◙ ☼ ◙ ☼ ◙ Resah lebih kepada situs yang menemukan nilai diri Penyair iDANRADZi... ianya sekadar isu sisi bagi memeriah situs utama yang telah lama berkembang... terselit pelbagai makna yang nyata & tersembunyi. ☼ ◙ ☼ ◙ ☼ ◙... Resah lebih kepada situs yang menemukan nilai diri Penyair iDANRADZi

Rabu, 6 Ogos 2014

Enggan Jimak Kerana Malu Tubuh Sendiri

Isteri enggan seks kerana malu tubuh sendiri
Yati seorang wanita yang cukup berkeyakinan tinggi dan komited terhadap apa yang dilakukannya. Malah kerana sikap itulah dia cemerlang kerjayanya. Pun begitu sikap yang dimilikinya itu berubah serta merta ketika berada di kamar bersama suami.
Saat di ranjang dia berasa sangat rendah diri sehingga sebolehnya mahu mengelak daripada melakukan hubungan intim suami. Puncanya hanya satu kerana bentuk badan sudah berubah dan tidak lagi langsing seperti dulu. Perut yang menggeleber, penuh dengankesan selulit, paha yang besar, pinggang sudah tiada potongan malah payu dara yang sudah melendut menyebabkan ramai wanita berperasaan seperti Hani. Mereka bimbang semua yang ada pada tubuhnya kelihatan jelek pada pasangannya. Sekiranya anda berada dalam situasi ini, berikut adalah antara perkara yang boleh anda lakukan untuk membuang perasaan rendah diri yang mungkin boleh menjejaskan keharmonian hubungan dan suami.

1. Membelai tubuh
Walaupun tubuh anda tidak kurus bak model namun jangan sesekali mengetepikan penjagaan tubuh anda. Belai dan bersihkan tubuh anda dengan produk-produk yang ada di pasaran. Sekali sekala dapatkan rawatan di pusat kecantikan atau spa untuk menyental segala kotoran atau daki yang mungkin bertampuk di tubuh. Tubuh yang sudah dibelai dan segar akan membantu keyakinan diri bila berhadapan dengan suami. Ia juga mampu membantu menerbitkan rasa ghairah kerana anda sudah pasti mahu suami merasai perbezaan kulit setelah anda pulang dari spa.

2. Ubah penampilan
Penampilan anda sekarang baik dari segi pakaian ataupun fesyen rambut kemungkinan tidak berubah semenjak zaman gadis lagi. Salah satu cara untuk membangkitkan keyakinan diri adalah dengan mengubah penampilan diri. Ubah fesyen rambut anda, sekiranya dahulu rambut anda panjang menggerbang apa salahnya anda memotong pendek untuk kelihatan lebih muda. Selain itu kenakan pakaian baru sewaktu ingin bersama suami. Penampilan baru ini mungkin akan menyalakan semula ghairah suami anda yang hampir padam. Anda juga mungkin akan berasa lebih berkeyakinan untuk bersamanya dengan penampilan yang baru.

3. Ubah teknik
Gaya hubungan intim yang tidak pernah berubah semenjak anda berkahwin sememangnya sedikit sebanyak akan menyebabkan timbulnya kebosanan untuk bersama dengan pasangan. Walaupun anda wanita tapi tiada salahnya anda memulakan ajakan untuk mempraktikkan gaya baru ketika melakukan hubungan intim. Anda pasangan suami isteri yang sah jadi apa yang hendak dimalukan dengan pasangan sendiri. Teknik baru dalam hubungan intim pastinya akan mendatangkan kepuasan yang lebih pada pasangan, sekali gus akan mengaburi penampilan diri anda yang tidak sempurna di mata suami.

4. Sembunyikan kekurangan diri
Kalau bentuk tubuh menjadi kerisauan besar buat anda untuk bersama dengan suami, apa kata sembunyikannya dari penglihatan suami. Kalau bimbang perut yang menggeleber dilihat oleh suami, malapkan lampu ketika bersama suami. Biar hanya ada cahaya samar-samar supaya tubuh anda tidak dilihat jelas oleh suami. Selain melindungi bentuk tubuh anda yang kurang sempurna, cahaya samar samara juga akan membangkitkan perasaan romantis dan juga ghairah. Bagi melengkapkan lagi suasana, semburkan sedikit haruman ke bilik, pasti ghairah anda dan suami akan menyala.

5. Terima diri anda seadanya

Jangan menyesal dengan bentuk tubuh anda sendiri dan jangan sesekali cepat terasa dengan kata-kata rakan tentang pinggang anda yang besar ataupun tubuh anda yang sudah gemuk. Perkara ini hanya akan membuatkan anda lebih berasa rendah diri. Sekalipun kata-kata itu benar, anggap ia sebagai satu cabaran untuk anda menguruskan badan atau mengubah penampilan. Tapi yang paling penting jangan ambil kira kata-kata rakan, yang utama adalah pandangan suami anda sendiri. Sekiranya dia dapat menerima anda seadanya mengapa pula anda tidak sehingga berasa rendah diri?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan