Ketik sini akan bantu Blog ini

Seyogia

☼ ◙ ☼ ◙ ☼ ◙ Resah lebih kepada situs yang menemukan nilai diri Penyair iDANRADZi... ianya sekadar isu sisi bagi memeriah situs utama yang telah lama berkembang... terselit pelbagai makna yang nyata & tersembunyi. ☼ ◙ ☼ ◙ ☼ ◙... Resah lebih kepada situs yang menemukan nilai diri Penyair iDANRADZi

Selasa, 12 Mac 2013

Barca ke suku akhir

PARIS: Barcelona pulih sepenuhnya daripada kejutan lalu apabila menumpaskan AC Milan untuk melangkah suku akhir Liga Juara-Juara manakala Galatasaray mengetepikan Schalke di gelanggang lawan.


Ketinggalan 2-0 pada pertemuan pusingan pertama, Barcelona mengikat kedudukan menerusi Lionel Messi pada babak pertama perlawanan sebelum David Villa meletakkan pasukan itu di depan pada babak kedua.

Jordi Alba kemudian mengesahkan langkah Catalans ke suku akhir buat enam musim berturut-turut dan menutup tirai perlawanan dengan kemenangan 4-0.

Sementara itu, gergasi Turki Galatasaray menumpaskan Schalke 3-2, di Gelsenkirchen untuk melangkah ke peringkat suku akhir dengan agregat 4-3, buat pertama kali sejak melakukannya pertama kali pada 2001.
Foto

Tidak ada pasukan yang bangkit daripada kekalahan pusingan pertama untuk mencatat kemenangan pada Liga Juara-Juara. Oleh itu, keajaiban gandingan Barcelona adalah keputusan di luar dugaan. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan